De Maaspoort start nieuw theaterseizoen voor het eerst zonder brochure

23 juli 2020

Op vrijdag 21 augustus maakt De Maaspoort haar nieuwe theaterprogramma bekend. Door de corona-maatregelen niet een heel seizoen, maar alleen de voorstellingen van september tot en met december 2020. Voor het eerst in de geschiedenis van het theater verschijnt er geen brochure.

Tekst: Jac Buchholz | Beeld: VenloVanbinnen

Linda Keijzers, Manager Marketing & Programmering kijkt met vertrouwen uit naar de kaartverkoopstart op 25 augustus. Ze geeft aan dat de voorstellingen die afgelopen week bekend werden gemaakt, van Lex Uiting en Rolf Sanchez, respectievelijk helemaal en nagenoeg zijn uitverkocht.

Capaciteit
Het theaterprogramma is volledig aangepast aan de huidige maatregelen. Dat geldt eveneens voor de zalen. In de grote Rabobank-zaal is volgens Keijzers plaats voor zeker 185 toeschouwers. “Dat is als mensen vooral met z’n tweeën komen. Is er sprake van veel gezinnen, die bij elkaar mogen zitten, dan ligt die capaciteit hoger.” In de Frans Boermans-zaal kunnen zo’n 100 bezoekers terecht, zegt ze.

Afstand houden
Ze legt uit dat zowel onder de eigen bezoekers als ook landelijk onderzoek is gedaan naar de bezoekbereidheid van het theaterpubliek. “Daaruit kwam voorzichtigheid naar voren. Met name het afstand houden tot andere bezoekers is iets waar gasten zich het meest zorgen over maken. Dat is in De Maaspoort met de aantallen die volgens het protocol binnen kunnen gelukkig geen issue. Het gebouw is ruim van opzet, waar nodig hebben we looproutes ingesteld en ook in de zalen houden we rekening met een ruimte 1,5 meter afstand tot andere gasten. Ook ventilatie in de zalen is een belangrijk punt; in De Maaspoort is dit gelukkig optimaal geregeld.”

Veranderende omstandigheden
Dit jaar verschijnt voor het eerst in de geschiedenis van De Maaspoort vanwege de huidige omstandigheden geen traditionele theaterbrochure. Dat is, vertelt Keijzers, zowel qua tijd als budget niet haalbaar. “We gaan daarom alleen een programmaoverzicht op papier maken. Alle informatie en achtergronden zijn online vindbaar op de website. We gaan verder de gebruikelijke promotiemiddelen inzetten als social media en de nieuwsbrief. Daarnaast adverteren we en plaatsen we driehoeksborden. Daarmee kunnen we snel inspelen op veranderende omstandigheden. Want dat is nu realiteit: waar we normaal een jaar vooruit kunnen kijken, moeten we nu flexibel kunnen inspelen op een veranderende werkelijkheid.”

Terug