FLOOR Models & Hospitality weer volledig in de lift: ‘Wij kijken naar mogelijkheden, niet naar beperkingen’

22 september 2020

De evenementenwereld en horeca zijn twee sectoren die hard getroffen zijn door het coronavirus. Toevallig twee branches waar FLOOR Models & Hospitality veel opdrachten uit krijgt. Na de volledige stilte uit het voorjaar zijn Floor Billekens en haar team alweer een hele tijd volop aan de slag voor veel verschillende opdrachtgevers. “De kennis, ervaringen en vaardigheden van het team zijn door corona eigenlijk alleen maar toegenomen. Als de wereld straks weer volledig opengaat, hebben wij nog meer te bieden,” aldus een positieve en gedreven Floor.

Tekst: Rob Buchholz | Beeld: Archief FLOOR Models & Hospitality

Ja, het was een klap na de inmiddels beruchte persconferentie van half maart. De semi-lockdown had ook op het Venlose modellen- en hospitalitybureau een flinke impact. Floor: “Op maandagmorgen zijn we met het team bij elkaar gekomen en rolde over menige wang een traantje. Na die meeting heb ik iedereen met een positieve boodschap naar huis gestuurd en zei: ik ga alle afmeldingen wel op me nemen. Dat die op ons af kwamen, dat was zeker. En inderdaad. Het begon die maandag al en aan het einde van de week was onze agenda volledig leeg. Holland Casino was op vrijdag de laatste die de opdracht cancelde. Normaal loopt daar ieder weekend een heel team van ons rond, maar ook bij hun moest de deur op slot.”

Betrokkenheid en kwaliteit
Floor gebruikte de stille weken om zelf tot rust te komen, na te denken en de hectiek van de afgelopen jaren even te verwerken. Begin september 2016 verwierf ze haar eerste opdracht bij Viva Classic Live. Nu vier jaar later heeft ze een bureau met 350 dames en heren in haar bestand. Tevens wist ze in die relatief korte periode een enorm netwerk aan opdrachtgevers voor zich te winnen. Een netwerk waar ze nu, een half jaar na de corona-uitbraak, enorm veel baat bij heeft. “Op dit moment hebben we het echt weer superdruk. Hoe dat kan? Door in de afgelopen jaren betrokkenheid te tonen, altijd mee te denken en natuurlijk vooral kwaliteit te leveren. Kijk naar VVV-Venlo. Daar begonnen we met zes mensen. Nu lopen daar bij iedere thuiswedstrijd 50 medewerkers van FLOOR Models & Hospitality rond. En dat in deze coronatijd. Anders zijn het er rond de 100.”

Floor Billekens voor haar kantoor in de Heutzstraat

 

Roermond
Dat de positieve ervaringen van opdrachtgevers baten, bleek wel toen een paar maanden na de semi-lockdown het Designer Outlet in Roermond belde. In het verleden een goede klant van Floor en nu wilden ze opnieuw zaken doen. “In Roermond kwam weer snel leven in de brouwerij. Niet alleen in het Designer Outlet, maar door de hele stad. Ze zochten hostesses die het publiek op vriendelijke wijze begroeten, de weg wezen en mondkapjes uitdeelden. Dat was één van eerste grote opdrachten. Een andere opdrachtgever belde met de vraag voor mensen die bij een aantal winkelketens onder andere winkelwagentjes moesten reinigen en aan de klanten aanreiken. Niet veel later meldde ook Q-Park zich weer. Het gaf mij echt een gevoel van: Yes, we zijn er weer.”

Positieve energie
Het aantal opdrachten nam toe en soms werd er opnieuw een traantje weggepinkt, maar dan van vreugde. “We hebben op kantoor wel eens een flesje champagne opengetrokken omdat er weer een nieuw partnership was afgesloten,” zo laat Floor met een lach weten. “Het zorgde voor zoveel positieve energie. Ik dacht wel eens: VVV-Venlo, het Designer Outlet, de volledige Maaspoort restaurants. We zijn echt weer goed bezig. En het gaat daarbij telkens om meedenken. Mensen hebben op het moment minder vertier. Ook hier proberen wij met ons team mee te denken en alternatieven te bedenken die wél mogelijk zijn in deze periode.

PSV en Fortuna Sittard
FLOOR Models & Hospitality werkt vooral op projectbasis. Van kleine eenmalige opdrachten tot grootschalige projecten voor langere termijn. En alles wat er tussen valt. “Recent belde een klant op die een skybox heeft bij PSV. Of we bij iedere thuiswedstrijd een ervaren kracht konden sturen die de gasten met drankjes en hapjes wilde bedienen. Dan denk ik: Yes het is een begin en plaats vervolgens een bericht op Linkedin dat FLOOR Models & Hospitality nu ook actief is in het Philips Stadion van PSV. Zo zijn we jaren geleden ook bij Fortuna Sittard begonnen en daar loopt nu bij iedere thuiswedstrijd een heel team van ons bureau rond.” Hoewel veel opdrachten vanuit Limburg komen, gaan de FLOOR models net zo makkelijk naar events in de rest van het land of zelfs Milaan, Parijs of München. Is een bepaald FLOOR model eenmaal bij een bepaalde opdrachtgever ingezet dan krijgen ze in het systeem een label zodat zoekopdrachten voor de juiste mensen bij een volgende opdracht van de betreffende klant snel en zorgvuldig verloopt.

 

Diversiteit aan opdrachten
De opdrachten zijn dan ook zeer divers zo weet Floor inmiddels uit ervaring. “We weten dat binnen de horeca een tekort aan personeel is. Bij ons kunnen restaurants en andere horecagelegenheden voor één avond een ervaren kracht inhuren. We hebben een klant in Grubbenvorst die drie à vier keer per jaar een beroep op ons doet. Dan krijgen ze bij voorkeur dezelfde kracht en mocht iemand ziek zijn of al ergens anders ingepland, dan is het onze taak voor een juiste vervanger te zorgen. Een ander voorbeeld: Ondernemend Venlo is begonnen met handtekeningen te verzamelen voor hun BIZ-plannen. Zij huren voor een aantal weken bij ons bureau een aantal dames in die deze actie uitvoeren. Projecten kunnen dus voor korte, middellange of lange termijn.”

Corona of niet. Floor Billekens en haar team zijn vooral gaan meedenken. Maar ook het enthousiasme en creativiteit van de opdrachtgevers heeft haar verbaasd. “De mensen zijn niet bij de pakken gaan neerzitten. Dat vind ik echt fantastisch. Ik durf te stellen dat corona ons zelfs veel heeft gebracht. Wij kijken naar de lange termijn en onze mensen hebben in de afgelopen maanden nóg meer en vooral nieuwe ervaringen opgedaan. Dat is in het voordeel van alle partijen. Voor ons en voor de opdrachtgevers.”

Terug